Dzisiaj przedszkolaki z V pracowni wysłuchały krótkich wiadomości nt. skąd się wzięły puzzle, kto je wymyślił, z jakiego materiału się je robi. Dzieci, podzielone na małe grupki uczyły się wytrwałości w dążeniu do celu i koncentracji na zadaniu składając wszystkie kawałki puzzli w jedną całość. Każdy miał możliwość samodzielnie poćwiczyć. Potem spróbowały swoich sił z kartą zadań, gdzie miały pokolorować obrazek, a następnie wyciąć po liniach i złożyć na kartce. Zabawa puzzlami sprawia, że dziecko rozwija tak zwaną zdolność analizy i syntezy wzrokowej, czyli rozkładania całości na poszczególne elementy i ponownego składania ich w całość, ponadto stymuluje rozwój mózgu, ćwiczy spostrzegawczość, koncentrację i cierpliwość, buduje wiarę we własne możliwości, trenuje pamięć i rozwija manualnie. Układanie puzzli daje dziecku poczucie, że coś tworzy, ponieważ z rozsypanych elementów, które osobno nic nie przedstawiają, powstaje nagle spójny obraz. Więc układajmy 🙂