Godziny | Zajęcia |
06:30 – 08:15 | Schodzenie się dzieci
Swobodne zabawy i spontaniczne działania w dowolnym miejscu i w dowolnym towarzystwie. Eksploracja kącików – inspiracja i obserwacja dokonywana przez nauczyciela. |
08:15 – 08:30 | Prace porządkowe
Ćwiczenia ruchowe |
08:30 – 09:00 | Śniadanie
Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne. Dyżury przy stole – nakrywanie. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
09:00 – 10:00 | Zajęcia edukacyjne
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, ruchowe, umuzykalniające: · wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci z wraz z edukacją matematyczną, · kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania, rozwijanie mowy, · rozwijanie poczucia przynależności patriotycznych, obywatelskich i rodzinnych, · wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt, · pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń, · kształtowanie sprawności fizycznej, · wychowania przez sztukę (muzyka i śpiew, pląsy i tańce), · gry i zabawy ruchowe, · obserwacje przyrodnicze, · prace gospodarcze i ogrodnicze. |
10:00 – 10:15 | Drugie śniadanie |
10:15 – 11:10 | Zabawy w ogrodzie
Spacery, wycieczki · gry i zabawy ruchowe, · obserwacje przyrodnicze, · prace gospodarcze i ogrodnicze. |
11:10 – 11:25 | Przygotowanie do obiadu
Czynności porządkowo-higieniczne: mycie rąk, nakrywanie do stołu |
11:25 – 11:45 | Obiad – I danie |
11:45 – 13:00 | Starszaki – Zajęcia edukacyjne
Słuchanie lub ciche czytanie Praca indywidualna Zajęcia reedukacyjne Zadania indywidualne: · ciche czytanie, pisanie, słuchanie, · manipulowanie – zależne od możliwości psychofizycznych dziecka, · zabawy dydaktyczne z wykorzystaniem komputera, · praca wyrównawcza, indywidualna z dzieckiem. Maluchy – od ok. godz.11.45 do 13.25 odpoczynek poobiedni na leżakach przy muzyce relaksacyjnej; słuchanie bajek. |
13:00 – 13:30 | Starszaki – Swobodne zabawy
· eksploracja kącików, · budzenie zainteresowań technicznych – zabawy konstrukcyjne. |
13:30 – 14:00 | Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczne
Obiad – II danie Dbałość o estetykę jedzenia. |
14:00 – 15:30 | Zabawy w ogrodzie, w sali
· gry i zabawy ruchowe, · obserwacje przyrodnicze, · prace gospodarcze i ogrodnicze, · czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne. |
15:30 – 16:45 | Gry i zabawy ruchowe według uznania dzieci
Prace porządkowe Rozchodzenie się dzieci |